Znajdź logiczne wytłumaczenie – przemoc seksualna kampania społeczna

3 spoty, 3 równie absurdalne scenki i bohaterowie, którzy wzbudzają w odbiorcy poczucie zażenowania i kompletnego niezrozumienia. Tak w skrócie przedstawia się najnowsza kampania amerykańskiej organizacji „It’s on us”, która zajmuje się problemem przemocy seksualnej.

Tym razem twórcy postanowili pokazać bezsens typowych tłumaczeń sprawców przemocy poprzez zastosowanie porównania z innymi sferami życia i relacji międzyludzkich.

Na pierwszy ogień poszło prowokowanie wyglądem. Scenka rozpoczyna się od widocznego w kadrze cukiernika dopieszczającego właśnie ostatnie elementy dekoracyjne weselnego tortu. Zwraca to uwagę przechodzącej obok kobiety, która komplementuje wykonanie ciasta i przyznaje, że wygląda ono przepysznie. Cukiernik docenia te słowa, ale nagle orientuje się, że kobieta właśnie włożyła rękę w środek i ze smakiem konsumuje jego dzieło. Widząc jego oburzenie, komentuje natomiast: „Daj spokój, wiedziałeś co robisz. To ty sprawiłeś, że wyglądało tak kusząco. Ten lukier i urocze kwiatuszki – to praktycznie jakbyś błagał mnie, żebym go spróbowała”. Na koniec obraża się, sugerując że to nie w porządku, że mężczyzna próbuje teraz sprawić, żeby to ona czuła się winna.